Uchazeče o střední školy či víceletá gymnázia a hlavně jejich rodiče, čekaly v tomto školním roce velké změny v systému přihlašování. Poprvé se přistoupilo k digitalizaci přihlášek, výběru třech středních škol dle priority a jednotnému vyhlašování výsledků. Odpadla složitá administrativa se zápisovými lístky či odvoláním. Přihlášky netiskla a neověřovala škola, ale zákonní zástupci podávali přihlášky svých dětí sami. Mohli využít tři způsoby. Většina zvolila digitální variantu DIPSY CERMAT přes osobní identitu občana a vyhnula se zbytečnému papírování.
Průběh a obsah jednotné přijímací zkoušky se naštěstí neměnil. Proto i samotná příprava se od loňských let zásadně nelišila. Paní učitelky českého jazyka a matematiky s velkým úsilím připravovaly studijní materiály do výuky a motivovaly žáky ke každodenní přípravě, za což jim patří velký dík. Žáci v rámci možností plnili školní povinnosti a všichni navíc docházeli na různé přípravné kurzy, kroužky a doučování.
Díky pečlivé přípravě a zodpovědnému přístupu k výběru pořadí (priorit) středních škol byli v den vyhlášení výsledků skoro všichni spokojení.
Počet žáků 9. tříd |
59 |
Počet žáků přijatých v 1. kole |
57 |
Přijatí na čtyřleté maturitní obory |
47 |
Přijatí na šestileté maturitní obory |
1 |
Přijatí na tříleté učební obory |
9 |
Přijatí na SŠ 1. priority |
41 |
Přijatí na SŠ 2. priority |
12 |
Přijatí na SŠ 3. priority |
4 |
Počet žáků přijatých ve 2. kole |
2 |
Data v tabulce byla získána na základě informací, které žáci 9. ročníku uvedli do zpětné vazby k přijímacímu řízení.
Alena Randusová, výchovná poradkyně