Žáci II. B měli každou středu zařazeny ve výuce Dílny čtení. Během těchto hodin jsme trénovali čtení s porozuměním a důležité čtenářské strategie: shrnování, vyjasňování, předvídání a kladení otázek. Hodina vždy končila dvaceti minutami tichého samostatného čtení.
Každý žák si vedl čtenářský deník, kam zapisoval název, autora a ilustrátora své přečtené knihy a také počet stran. Dohodli jsme se na jedné knize za měsíc, dle vlastního výběru. Na konci školního roku jsme tyto stránky sečetli a zjistili jsme, že největší čtenář dokázal přečíst 3 022 stran za 10 měsíců.
Všichni žáci II. B přečetli dohromady 25 987 stran.
Toto číslo je opravdu ohromující. Ale hlavním přínosem Dílen čtení je probuzení zájmu o knihy, příjemné chvíle strávené diskusemi o knihách, autorech a ilustrátorech a především to, že se z žáků II. B se stali už skuteční čtenáři.
Martina Mudruňková, třídní učitelka