Komunikační cvičení (VI. A & VI. B)

Český jazyk to nejsou jen samá -íčka, rozbory vět, slohovky atd., ale velmi důležitou oblastí je také rozvoj komunikačních dovedností.

Žáci šestého ročníku se ve dvojicích pustili do realizace komunikačního cvičení, jehož cílem byla tvořivost, smysluplné souvislé vypravování příběhu a hlavně obrovská spolupráce a naslouchání jeden druhému, neboť si na počátku zadání své partnery nevybrali dobrovolně, ale vylosovali.

Na konci listopadu ožily třídy VI. A a VI. B nevšední energií. Po tvůrčím období předváděly jednotlivé dvojice na zadaná témata miniscénky, ve kterých vystupovaly v netradičních rolích. Žáci hledali různé způsoby, jak své postavy vyjádřit nejen hlasem, ale i pohybem, výrazem, kostýmy. Mnozí si zhotovili i vlastní kulisy. Když se např. rozezněl rozhovor dvou starých tramvají, bylo slyšet nostalgii dávných časů i vrzání jejich starých součástek. Také autíčko to nemělo se semaforem vůbec jednoduché, žirafa s mravencem zase řešili problém výhledu a mohli bychom pokračovat dále. Dialogy se odvíjely od zadaných rolí a jejich podobu určovala fantazie tvůrců.

Výsledkem byla milá, inspirativní hodina, ve které si přišli na své „herci“, ale i posluchači.

Jana Hanusová, vyučující českého jazyka a literatury