Hlavním cílem výuky čtení v první třídě je navodit u dětí vstřícný vztah ke čtení, což je základním předpokladem pro další rozvoj čtenářství a čtenářské gramotnosti. Čtenářská gramotnost představuje soubor znalostí, dovedností a postojů při práci s texty. Jedná se o schopnost porozumět textům a umět zpracovávat informace.
K vytvoření kladného vztahu ke čtení v I. B výrazně přispěly naše Dílny čtení, spolupráce s žáky z devátých ročníků, pasování prvňáčků na čtenáře a v neposlední řadě návštěva knihovny v Říčanech.
I když na začátku první třídy většina dětí poznala sotva pár písmenek, na konci již všichni plynule čtou souvislý text a to s porozuměním. Žáci I. B mají za sebou obrovský kus práce a jsem přesvědčena, že čtení a práce s textem patří v naší třídě k jedné z nejoblíbenějších činností.
Martina Mudruňková, třídní učitelka