Činnosti v centrech aktivit stimulují děti k aktivitě, hře a práci. Děti se tu učí na základě vlastní zkušenosti, od sebe navzájem, nápodobou a pozorováním. Nabízí se jim aktivní učení v souvislostech propojené s reálným životem. Učí se týmové spolupráci a zodpovědnosti. Centra aktivit spojuje téma, kterým se děti aktuálně zabývají. Naším prvním tématem byl svátek svatého Martina.
Děti se seznámily s příběhem prostřednictvím krátkého filmu a vyprávění. Mnozí již znali pranostiky a zvyky spojené s listopadovým svátkem.
Každý den v týdnu na děti čekalo jedno centrum. V ateliéru děti vyráběly koníka, na kterém přijel sv. Martin. Věda a objevy patřily pozorování, zkoumání a vytváření sněhových vloček. V centru čtení sestavovaly příběh podle obrázkové osnovy. Četly na svatomartinské stezce slabiky a slova. Centrum matematiky přivítalo děti hrou o krmení husy semínky. Byl zde také připravený sešitek s početními a logickými úkoly plných podkoviček, rytířů a sněhových vloček. V centru psaní děti sestavovaly klíčová slova související se svátkem. Uvolňovaly si ruku při grafomotorických cvičeních. Velmi oblíbené centrum techniky nabízelo dětem cestování Bee-Botem po podložce mezi koníkem, podkovou, husami, rohlíčky….
Po práci v centrech se všichni sešli v hodnotícím kruhu. Prezentovali svoji práci a dávali ostatním doporučení a rady. Měli prostor vyměnit si zkušenosti a tím se od sebe navzájem učit.
Nechyběl ani svatomartinský tělocvik. Když není sníh, nakreslíte na balonek vločku a pinkáte si s kamarády. Že vám jedna vločka nestačí? Tak co pořádná koulovačka z papírových koulí. A že chcete lyžovat? No prosím… stačí nastoupit na papírové lyže a díky hladké podlaze v tělocvičně zažijete kopec legrace.
Na tématech vzájemně spolupracujeme se školní družinou. Paní vychovatelka moc dobře ví, jak děti milují práci v kuchyni. Společně po výuce napekly svatomartinské rohlíčky. Sladká tečka na závěr.
Jana Bergerová, třídní učitelka