Přestože jsou z předškoláčků školáci teprve dva měsíce, zvládli jsme v I. C fůru aktivit. Žáčci mají neustále plné ruce práce a veselý úsměv na tváři. Většinou pracujeme v náhodně vytvořených skupinách, abychom si vyzkoušeli, jak důležitá je spolupráce/kooperace, tolerance, kamarádství, rozdělení rolí a vzájemná pomoc.
Cílem našich společně prožitých týdnů bylo procvičit probrané učivo matematiky, českého jazyka, prvouky, ale také výtvarné výchovy, pracovních činností a tělesné výchovy zábavnou a hravou formou na různá témata. Děti vyplňují různé pracovní listy, soutěží v počítání, skládání obrázků, čtení písmen, spojování slov a již i následně krátkých vět. Hodiny matematiky se v našich posledních dnech často měnily ve hru. Žáci pracovali ve dvojicích či ve skupinkách a kladli písmena do mřížek. Učili jsme se zároveň i rozpoznávat pojmy jako je řádek a sloupec.
Pracujeme i s barevnými víčky, která ukládáme do řádků podle zadání. Často tvoříme i příklady pro kamarády navzájem. Už nám nejsou cizí ani pojmy plus, rovná se či větší a menší než. Činnostní učení se všem líbí. Krokovací pás nebo stavění staveb z molitanových kostek všechny baví. Zároveň zkoušíme i projektové vyučování, a to na různá témata – jablíčka, podzim, dýně, ořechy/žaludy/kaštany, přírodniny, Halloween…
Děti si v týmech vzájemně pomáhají, spolupracují a hravou formou se učí například, i jak se nazývají různé druhy listnatých stromů, jaké svátky se slaví, jaké bývá počasí či co je pro podzimní měsíce typické. Při výuce nám často pomáhají plody jírovce – kaštany, které děti nasbíraly a přinesly. Rovněž i listy a plody dubu a ořešáku – žaludy a oříšky.
Přeji si a doufám, společně s vámi, ať jim jejich dobrá nálada vydrží po celou školní docházku.
Renata Nyčová Hofmanová, třídní učitelka