Druháci se vydali na dobrodružnou cestu do světa ježků. Celý týden pracovali v centrech aktivit, kde se učili, tvořili, objevovali a hlavně se skvěle bavili.
V centru Objevy se děti proměnily v přírodovědce. Zkoumaly ježčí stopy a porovnávaly je se stopami dalších volně žijících zvířat. Objevily, jak jsou stopy rozmanité a co všechno se dá z otisku tlapky vyčíst.
Matematické centrum bylo hravým místem plných čísel. Děti přiřazovaly výsledky k ježečkům a statisticky zaznamenávaly do tabulky, který bodlináč získal nejvíce příkladů. Zahrály si i ježčí deskovou hru.
V centru Technika ožila robotická včelka BeeBot. Děti poznávaly různé druhy listů. Naprogramovaly BeeBota tak, aby jejich „ježek“ bezpečně došel k hromádce listí, do které se mohl na zimu schovat. Nejen že se žáčci naučili plánovat kroky dopředu, ale i spolupracovat a logicky přemýšlet.
V centru Čtení se malí čtenáři ponořili do světa zajímavostí ze života ježků. Zjistili, čím se živí, jak přečkávají zimu i jak si staví svá hnízda. Mnozí se divili, kolik toho o ježcích ještě nevěděli!
V centru Psaní propukla vlna smíchu. Děti vymýšlely vtipné věty k legračním obrázkům ježků. Tvořily krátké příběhy plné humoru a fantazie.
V Ateliéru se z dětí staly opravdoví umělci. Na papírech ožívali barevní ježci. Někteří se schovávali v listí, jiní se usmívali na celý svět.
Z pracovních listů dětem vznikla ucelená knížka o ježečcích.
Po každém dni si děti dávaly vzájemná doporučení a ocenění. Celý týden byl plný tvořivosti, objevů, spolupráce a upevňování vědomostí.
Jana Bergerová, třídní učitelka