Podzim (II. B)

Dne 9. října 2025 proběhl ve třídě II. B tematicky zaměřený vyučovací den na krásné téma „Podzim“. Žáci si během dopoledne procvičili učivo napříč předměty s důrazem na činnostní učení.

Činnostní učení je moderní vyučovací metoda, která staví na aktivním zapojení žáků prostřednictvím konkrétní činnosti. Děti si samy objevují nové poznatky, utvářejí si vlastní názory a rozvíjejí dovednosti, jako je samostatnost, kritické myšlení, týmová spolupráce, sebehodnocení a přijímání odpovědnosti za svá rozhodnutí.

Během projektového dne si žáci hravou formou procvičili znalosti z prvouky, matematiky, psaní i čtení. Mezi oblíbené aktivity patřily například běhací čtení s tajenkou, matematická štafeta nebo skupinová práce při hledání odpovědí na otázky související s podzimem.

Na závěr si děti vytvořily podzimní figurky z přírodních materiálů. Vznikla tak originální sbírka lesních postaviček, které odrážely dětskou fantazii i šikovnost.

Zpětná vazba od dětí mluvila za vše – v jejich hodnocení zazněla slova jako „mega dobře“, „super“, „báječný den“ nebo „moc jsem se naučila“. Taková zpětná vazba je pro mě potvrzením, že činnostní učení je správnou cestou, která baví nejen děti, ale i mě jako učitelku.

Martina Mudruňková, třídní učitelka