Kaštanový den (I. A)

Měsíc říjen přinesl do třídy I. A možnost využít právě napadané kaštany. Děti jich během tří dnů nasbíraly a donesly do školy obrovské množství, a to nám umožnilo si s nimi pořádně pohrát a udělat si z nich skvělou učební pomůcku.

V českém jazyce posloužily tyto podzimní plody při společné hře s hádáním obrázků, děti z kaštanů modelovaly naučená písmenka, četly z listu jírovce slova, kaštánkem označovaly, kde slyší určitou hlásku, cvičily uvolnění ruky kreslením přímého letu padajících kaštánků i svislé vlnovky znázorňující let padajícího listí. Při hodině matematiky děti evidovaly počet různých podzimních plodů, sčítaly kaštánky, procházely bludištěm, ve skupinkách modelovaly z plodů různé geometrické tvary podle předlohy. Nejvíc všechny bavilo stavět středově souměrné kruhové obrázky – mandaly.

Po celou dobu děti spolupracovaly ve čtyřčlenných skupinách, vzájemně si radily a pomáhaly těm, kterým se tolik nedařilo.

Každý si pak při pracovních činnostech vyrobil svého papírového ježka s čumáčkem z kaštanu. Ježky jsme si vystavili ve třídě, aby nám připomínali tento povedený tematický den.

A co se po projektu stalo s kaštany? Všechny putovaly k panu myslivci a v zimě se stanou potravou pro lesní zvěř.

Ilona Kaplanová, třídní učitelka