Během prázdnin přišlo paní učitelce od dětí z II. A spoustu pohledů. Jak z České republiky, tak i ze zahraničí. Všechnu poštu jsme se rozhodli využít v prvních centrech aktivit v tomto školním roce.
S dětmi jsme vytvořily myšlenkovou mapu na téma POŠTA. Mluvily jsme o vývoji pošťáckého řemesla. O současném doručování. O tiché poště i schránce důvěry. Navštívily jsme místní pobočku pošty v Průhonicích. Pracovnice za přepážkou nám popovídaly o své práci. My jim mockrát děkujeme, že nám věnovaly svůj čas. Potkaly jsme pana doručovatele balíků. Zeptaly jsme se ho, kolik jich za den rozvezl a kde všude byl. Děti zjistily, že je pro doručovatele důležité orientovat se v obci. Samy si vyzkoušely nakreslit plánek cesty od školy na poštu a pak jej v terénu otestovaly.
Samotná centra aktivit nabídla dětem rozmanité úkoly. Počítání peněz, třídění pošty, seznámení s filatelií, navrhování známek, psaní název měst z poštovních obálek, měření balíků, hledání států na mapě z příchozích prázdninových pohledů.
Bonusem byl animovaný pošťák Pat a jeho písnička. Samozřejmě nechyběla ani Pošťácká pohádka Karla Čapka. Milým překvapením pro děti byl dopis od rodičů. Ti jim na třídní schůzce napsali přání do nového školního roku.
Z prvních letošních center aktivit si děti odnáší například toto:
Adam: „Dozvěděl jsem se, že jedna z nejdražších známek na světě je Modrý mauricius.“
Ema: „Už vím, že potrubní pošta se dá využít i k přepravě vzorků krve.“
Agáta: „Naučila jsem se hru počítání peněz v prasátku.“
Jana Bergerová, třídní učitelka