Sto dní ve škole (I. A)

Prvňáčci jsou už víc jak 100 dní ve škole! To si zaslouží speciální den.

Příprava začala domácí aktivitou – dones do školy 100 věcí. Tak se nám ve třídě sešlo 100 korálků, jednokorunových mincí, perníčků, oříšků, těstovin, drobných hraček, fazolek, bonbonů….

Předměty jsme vzájemně poměřovali. Zjistili jsme, že nejtěžší bylo sto autíček a nejchutnějších bylo 100 srdíček z perníku.

Nejlépe se učí počítání do stovky pomocí peněz. Děti okamžitě věděly, že stokorunu můžeme vyměnit za 10 desetikorun. A přesto, že zatím děti trénují v matematice počítání do 15, po desítkách napočítaly i přes stovku. Přemýšlely, co by si za 100 Kč koupily. Také důkladně prozkoumaly ochranné prvky na stokoruně.

Zvládnete vypočítat sto příkladů? Napsat sto slov? Úkol je to velmi časově náročný! Když si ovšem práci mezi sebe děti rozdělí, jde to hravě! Stále se jim spolupráce vyplácí. Díky ušetřenému času, mohly dělat další aktivity se stovkou. Číst ve sto let starém slabikáři, poskládat stavbu ze sta párátek, namalovat pejskovi sto skvrnek na tělo.

Tělocvik byl ve znamení osobních rekordů. Kolikrát za sto sekund přeskočíš švihadlo? Kolik uděláš lehů a sedů? Kolikrát si přehodíš s kamarádem či kamarádkou míč? Kolik nasbíráš víček od PET lahví? Kolikrát přeběhneš od mety k metě? Nezapomněli jsme všechny výkony evidovat do osobní karty.

Do dalších stovek dní ve škole přeji dětem hodně zdaru!

Jana Bergerová, třídní učitelka