Třeťáci se nyní v prvouce učí o různých řemeslech. Povídali jsme si mimo jiné o pekařích a vysvětlili si celý proces pečení chleba a vůbec vzniku pečiva. Děti z III. A měly s pečením již zkušenost z minulého školního roku, kdy připravily pro paní kuchařky makové rohlíčky, a tak jsme se rozhodli, že letos zkusíme bábovku. Využili jsme k tomu blokovou výuku pracovních činností, na kterou jsme se přemístili do školní kuchyňky. Rozdělili jsme se na dva týmy, které si nejprve připravily všechny potřebné suroviny, nádobí a náčiní. Pak jsme se podrobně seznámili s pracovním postupem. Recept na hrnkovou bábovku je snadný, ale děti dostaly za úkol připravit svou bábovku tak, aby se při tom všichni členové týmu postupně vystřídali. Děti pracovaly se zápalem naprosto samostatně. O některé činnosti jako rozklepnutí vajíček nebo míchání těsta byl obrovský zájem, takže nejtěžší bylo se domluvit, kdo co bude dělat.
V době, kdy se bábovky pekly, jsme se v naší třídě pustili do tvůrčího psaní. Každý si měl představit, jaké by to bylo, kdyby byl bábovkou. Děti psaly, na co by jako bábovka myslely, co by potřebovaly, čeho by se bály nebo třeba na co by se těšily. Vznikly krásné práce, nad kterými jsme se společně pobavili, a zároveň nám čekání na upečení rychle uteklo.
Z kuchyňky se linula krásná vůně dozlatova upečených bábovek, které se velmi povedly. Přestože se v našich slohových pracích některé bábovky velmi bály svého snědení, neušetřili jsme je a snědli do posledního drobečku. Tak byly dobré!
Ilona Kaplanová, třídní učitelka