Práce v centrech aktivit spočívá v tom, že se děti zabývají jedním tématem do hloubky a z různých pohledů. Nabízí se jim aktivní učení v souvislostech propojené s reálným životem. Učí se týmové spolupráci a zodpovědnosti.
Děti z III. A mají za sebou první centra aktivit na téma „Cestování“.
V ranním kruhu se zapsaly do centra, které v daný den chtěly absolvovat.
V centru Psaní bylo cílem vyrobit trojici karet – název země, vlajka, překlad slova děkuji. Děti využívaly překladač na počítači. Největším „aha momentem“ bylo zjištění, že ve spoustě zemí světa se mluví španělsky nebo anglicky.
V centrum Čtení děti pracovaly s textem z knihy Honzíkova cesta. Prostřednictvím úryvku si připomněly, jaká nová setkání samy zažily o prázdninách.
Cílem centra ateliér bylo vytvořit prázdninový cestovatelský kufr vzpomínek. Nyní kufříky zdobí třídu.
Paní učitelce přišlo od dětí hodně pohledů z letních cest. Využili jsme je v centru Matematika. Děti statisticky zaznamenaly poštu ze zahraničí, z České republiky, pohledy od holek a od kluků. Hrady na obrázcích nás zase inspirovaly k vytvoření staveb z krychlí a jejich plánů.
V létě některé děti cestovaly k moři. Říkaly, že je slaná voda nadnášela. V centru Věda a objevy bylo zajímavé zjišťovat, co se děje s ponořeným vejcem ve sladké a posléze v slané vodě. Experiment ukázal, že čím je voda slanější, tím se vejce méně potápí. Děti v mapách hledaly názvy moří. Přišla řeč i na Mrtvé moře. Na jeho koncentraci soli, ale i vysychání.
Po práci v centrech se všichni sešli v hodnotícím kruhu. Prezentovali svoji práci a dávali ostatním doporučení a rady. Měli prostor vyměnit si zkušenosti a tím se od sebe navzájem učit.
Jana Bergerová, třídní učitelka