„Ve středu 30. dubna jsme se třídou byli ve VÚKOZu, navštívili jsme skleník s květinami a fotil jsem. Průvodce nám povídal o květinách, jak je zalévat. V jiném skleníku nám vykládali o nemocech rostlin, jak si dávat pozor a špinavýma rukama nesahat na rostliny. Exkurze se mi moc líbila.“
— Tom, 6. třída
„Byli jsme na několika výzkumných místech. Nejdřív jsme byli v zahradě, kde zkoumali různá hnojiva a substráty, které bobtnají ve vodě. Ještě nám ukazovali rostliny, které rostou na stěnách. Pak jsme šli do skleníku, kde nám ukazovali pěstování nejrůznějších nádherných květin, bylo tam docela vedro. Nejvíc se všem líbila vanilka. Potom jsme šli do výzkumné laboratoře, kde zkoumali choroby a škůdce, mohli jsme si prohlédnout brouky pod mikroskopem. Na čtvrtém místě zkoumali čistotu životního prostředí a nakonec jsme si povídali o přírodě a její ochraně.“
— Markéta, 6. třída
„Výjimečný den ve výzkumném ústavu, kde se starají o kytky a přírodu. Byli jsme ve skleníku a viděli jsme, jak vypadají moderní skleníky. Posouvací stoly, topení, zakrývání skleníku. Potom nám ukázali, čím nahradit zeminu – rašelinou, kokosem. Byli jsme i v laboratořích, ale úžasné to bylo hlavně venku u kytek. Děkuji Vám za pěkný den a těším se, že se zase někdy uvidíme.“
— Pavlína, 6. třída
„Zaujaly mě hnojiva a mikrovlnka na rozkládání látek. V té mikrovlnce dosahovali teploty Slunce.“
— Honza, 6. třída
„Předem chceme poděkovat za ukázky a přednášku, která nám ukázala chod skleníků a jiných pracovišť. Ve skleníku jsme viděli, jak funguje zavlažování, zatemňování a další zajímavosti. Potom jsme se dozvěděli něco o rašelinách, o hnojivech a o výskytu rašelin. Poté naše prohlídka směřovala do výzkumných laboratoří, kde nám vysvětlovali obsah své práce.“
— Dominika, 6. třída
„Dostali jsme se i do oddělení fytopatologie, tam jsme poslouchali, dávali pozor a zjistili jsme, že i rostliny mají v sobě různé viry.“
— Karolína, 6. třída
„Exkurze byla moc zajímavá, ale bylo tam příliš mnoho informací najednou, takže to můj mozek nevstřebal. Nejvíc mě zaujala rostlina jménem Heliotropium kvůli její vůni.“
— Daniel, 6. třída
„Ve skleníku nám dali moc zajímavý výklad a ukázku o funkci skleníků a pak nás vzali do fytopatologie, tam nás to bavilo asi ze všeho nejvíc, protože jsme se mohli podívat do mikroskopu, kde jsme viděli škůdce pěkně zblízka.“
— Tereza, 7. třída
„Poprvé jsme šli do laboratoře na monitorování ovzduší, zapamatoval jsem si, že nemáme chodit na houby na Příbramsku. Potom jsme šli do laboratoře fytopatologie a dál k paní ing. Šedivé na pěstování rostlin v baňkách. O substrátech a zemině nám vykládal pan ing. Dubský.“
— Ondra, 7. třída
„Bylo to velmi zajímavé, dozvěděli jsme se mnoho věcí o rostlinách, v mikroskopu jsme viděli některé druhy hmyzu. Také jsme byli ve skleníku, kde bylo mnoho krásných rostlin a posuvné stoly. Dostali jsme se i do míst, kam se jiní lidé nedostanou. Nebylo to jen o rostlinách, ale také jsme se něco dozvěděli o obcích a památkách.“
— Kateřina Gabriela, 7. třída